tarihinde yayınlandı 1 Yorum

SEO’da En Çok Yapılan 7 Hata

seo

SEO’da En Çok Yapılan Hatalar

SEO’da en çok yapılan hatalar, siteniz için harcadığınız emeklerin ve yaptığınız yatırımların boşa gitmesine yol açabilir. Bunlar; trafik, tıklanma ve geri dönüşüm oranlarınızı azaltacağı, sizi sıralamada gerilere düşüreceği için onlardan sakınmanız gerekir.

SEO işlemleri arama motorlarının güncel algoritmalarına ve dinamiklerine göre gerçekleştirilmelidir. Bunlara muhalif davranışlarda bulunmak, faydalı olur ümidiyle optimizasyonda aşırıya kaçmak yarardan çok zarar getirecektir.

Örneğin, içeriklerde gereğinden fazla anahtar kelime kullanımı abartılı SEO optimizasyon uygulamalarından biridir. Kaliteli birkaç backlink almak yerine, kalitesiz binlerce siteden onbinlerce backlink almak da böyledir.

SEO’da en çok yapılan hatalar neler? Bunları nasıl fark eder ve düzeltirsiniz? Öğrenmek için okumaya devam edin!

En Çok Yapılan SEO Hataları 2023

Arama motorlarını hileli yöntemler kullanarak manipüle edebilirsiniz. Fakat bu size yapay bir başarı getirir. Elde ettiğiniz bu sahte başarı fazla sürmeyecektir.

Hileler bir müddet sonra ters etki meydana getirecek ve sitenize zarar verecektir. Bunun sonucunda ise, çöldeki serap misâli boşuna uğraştığınız gerçeğiyle yüzleşmeniz kaçınılmazdır.

En çok yapılan SEO hataları sitenizin spam damgası yemesine ve ziyaretçi oranınızın düşmesine sebebiyet verir. Üstelik bu hatalar kullanıcı deneyimini de olumsuz etkiler. Sitenize giren kişiler verimli ve keyifli vakit geçiremeyeceği için orayı kısa zamanda terk eder ve bir daha gelmez.

Bu durumları yaşamak istemiyorsanız, aşağıda bildirilen hatalardan sakınmalısınız. İşte, SEO’da en çok yapılan hatalar listesi:

Kırık (Ölü) Linkler:

Bunlar, yönlendirme yapılan sayfanın artık mevcut olmaması veya başka bir adrese taşınması nedeniyle işlevsiz kalan bağlantılardır.

Kullanıcıların içeriğinizdeki bir linke tıkladıkları zaman 404 Not Found hatasıyla karşılaşmaları can sıkıcı olacaktır. Söz konusu olay, sitede kalma süresine olumsuz etkide bulunur. Ayrıca sıralama ve index problemlerini beraberinde getirir.

Bunu önlemek için, sayfalarınızda bulunan dâhilî ve hâricî bağlantıların kontrolünü gerçekleştirin. Yayında olmayan adreslere ait bağlantıları kaldırın. Hata veren sayfalar varsa gerekli düzeltme işlemlerini yapın.

Yanlış Anahtar Kelime Seçimi:

SEO’da en fazla yapılan hatalar denildiği olduğu zaman, anahtar kelime seçimlerinin doğru olmaması yaygın şekilde karşımıza çıkar. Her yazı için, içeriğe uygun bir odak anahtar kelime belirlenmelidir.

Diğer taraftan bunu destekleyecek yan anahtar kelimelerden faydalanılmalıdır. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, odak anahtar kelimenin eş ve zıt anlamlıları makale içinde –orantılı ve doğal olarak- geçirilmelidir.

İşte böylece yazı, SEO uyumlu ve semantik bir yapıya kavuşur. Bu şekilde hazırlanmış yazıların iyi bir sıralama alması kolay olur.

Anahtar kelimelerinizi tespit ederken;

  • Ahrefs,
  • Google Anahtar Kelime Planlayıcı,
  • SemRush gibi araçlardan yararlanabilirsiniz.
  • Bunu yaparken aranma hacmine, zorluk düzeyine ve rekabet oranına dikkat etmelisiniz.

Rastgele kullanacağınız anahtar kelimeler içeriğinize herhangi bir katkıda bulunmayacaktır.

Gereğinden Az veya Çok Anahtar Kelime Kullanımı:

Bu da en yaygın SEO hataları içinde kendine yer bulur. İçeriklerde keyword seviyesinin %2-%3 arasında tutulması önerilir.

Bu oran içeriğin uzunluğuna göre değişiklik gösterebilir. Fakat SEO uzmanlarının genel kanaati, bu miktarı geçmemesi yönündedir.

Uzun bir içerikte olması gerekenden daha az anahtar kelimeye yer vermek arama motorlarının o içeriği konuyla ilgili sonuçlarda listelemesini zorlaştırır. Normalin üzerinde anahtar kelime kullanmak ise, içeriğinizin spam olarak algılanmasına ve sitenin cezalandırılmasına neden olabilir.

İçeriğinizdeki anahtar kelime miktarını doğru ayarlamak için, kullandığınız SEO eklentisinin yönergelerine uygun hareket edin. Her 100 kelimede 1, maksimum 2 veya 3 anahtar kelime kullanılması tavsiye edilir. Belirlediğiniz ana ve yardımcı anahtar kelimeleri metnin geneline orantılı bir biçimde yaymalısınız. Bu sırada içeriğin akışını bozmamaya, kelimeleri doğal şekilde geçirmeye özen gösterin.

Yani kullanıcılar o içeriği okurken, ilgili sözcüklerin arama motorlarına sinyal göndermek için kullanılan anahtar kelimeler olduğunu anlamasın. Doğallığı, akıcılığı bozmadan; okuyuculara hissettirmeden kullanın ki, içerik kaliteniz olumsuz etkilenmesin.

Anahtar Kelimeler Nasıl Kullanılmalı?

Eğer, SEO’da en çok yapılan hatalar içerisindeki anahtar kelime spam uygulamasından kaçınmak istiyorsanız şunlara dikkat edin:

  1. Anahtar kelimeleri peş peşe kullanmayın.
  2. Keywordleri bazen cümle başında, bazen ortasında, kimi zaman sonunda geçirerek çeşitlilik sağlayın. Hep cümle başlarına yazarsanız bu, -tabiri câizse- çok sırıtır. Hem kullanıcılar, hem de arama motorları açısından organik bir yöntem değildir.
  3. Makalenin giriş paragrafında ve sonuç bölümünde odak anahtar kelime yer alsın.
  4. Alt başlıklardan en az 2-3 tanesi de yine odak anahtar kelimeyi içermelidir.
  5. Konuyla alâkasız anahtar kelimeler geçirmeyin.
  6. Anahtar kelimelerin hepsini vurgulamak zorunda değilsiniz. Odak anahtar kelimeleri kalın olarak işaretleyebilir; bazılarını renkli, italik veya altı çizili yapabilirsiniz. Bazı keywordleri de normal şekilde kullanabilirsiniz. Anahtar kelimelerin hepsini vurgularla öne çıkarmasanız bile, arama motorları yazıda bulunan keywordleri algılayacaktır. Dolayısıyla içeriğinizi gökkuşağına çevirmeniz gerekmez. ?
  7. Kullanacağınız anahtar kelimelerin bazılarını, -o konuyla ilgili başka yazılarınız varsa- iç linkleme yaparak geçirmeyi tercih edebilirsiniz.

Bu kurallara uyduğunuz takdirde, en çok yapılan SEO hataları arasındaki anahtar kelime yanlışlarından uzak durmuş olacaksınız.

Kalitesiz İçerikler Yayınlamak:

Sitenizi özensiz içeriklerle doldurmayın. Binlerce hurda bir araya gelse, sağlam bir eşyanın yerini tutabilir mi?

İçeriklerin uzun olması, yüksek kaliteli olduğu anlamına gelmez. Çok içerik yayınlamak da sizi üst sıralara taşımaz. Dolayısıyla az fakat öz olsun mantığını benimsemeli, miktardan ve uzunluktan çok niteliğe önem vermelisiniz.

seo
seo hataları

Kaliteli İçerik Nasıl Olur?

En yaygın SEO hataları ve dar kalıplardan, eskimiş ezberlerden uzak içerikler mi hazırlamak istiyorsunuz?

Öyleyse şunları göz önünde bulundurun:

  • Nitelikli içerik, okuyana aradığı tüm bilgileri; yalın bir dille, kapsamlı olarak sunar.
  • Alt başlıklara bölünmüş haldedir. Bu nedenle kullanıcılar ve arama motorları o içeriği tararken zorlanmaz.
  • Doğru yerde, doğru oranda anahtar kelime barındırır.
  • Madde imli veya numaralandırılmış listeler ile zenginleştirilmiştir.
  • Kullanıcı deneyimini artıracak öğelere sahiptir: Örnekler, uyarılar, adım adım anlatma, sık sorulan sorular, notlar, tablolar, ufak boyutlu ve yüksek çözünürlüklü ve özgün görseller, kaliteli videolar vb.
  • Paragraflar ve cümleler kısadır.
  • Yüzde yüz özgündür. (Kopya içerikler sıralamalarda sitenizi arka sayfalara iter. Ayrıca bu, kullanıcılar nezdinde itibarınızı zedeler.)
  • Site içi linkler ve konuyla ilgili otoriter sayfalara verilmiş dış linkler ihtiva eder. (Tabii ki bu konuda da aşırıya kaçmamak önemlidir. İçeriğinizi linklere boğarsanız bu, iyi bir sıralama almasına engel olabilir.)
  • SEO’da en çok yapılan hatalar arasına dâhil edilen kalitesiz içerikler sitenize zarar versin istemiyorsanız, şunlardan da kaçının: Özne-yüklem uyumsuzlukları, anlatım bozuklukları, yazım yanlışları, imlâ kurallarına aykırı ifadeler.

Tüm bu hususları hesaba katarak oluşturulacak içerikler SEO bakımından değerli olacak ve ziyaretçilerin beğenisini kazanacaktır.

Link İnşasının Yanlış Yapılması:

SEO’da en fazla yapılan hatalar içerisindeki bir diğer konu, yanlış bağlantı vermektir. İçeriğinizle alâkası olmayan veya düşük değerli ya da tamamen spam sayfalara link vermelisiniz.

Site içi link inşasını da düzgün yapmalı, ilgili sayfalarınızı birbirine bağlamaya özen göstermelisiniz.

Rastgele Backlink Almak:

Sıralamanızı yükseltmek için geri bağlantıların gücünden faydalanmak istiyor olabilirsiniz. Backlinklerin etkisini görebilmek için; DA-PA değerleri yüksek, sektörünüzle bağlantılı sitelerden alım yapmalısınız.

Link çöplüğü hâline getirilen sayfalardan sitenize verilecek backlinkler, sıralamanızı iyileştirmek yerine daha da kötüleştirecektir.

Bu konuda seçici davranmalı ve sitenize hangi kaynaklardan backlink verildiğini kontrol etmelisiniz. Kalitesiz bağlantılar görürseniz bunları ‘Google Disavow Tool’ aracıyla reddedin. Böylelikle Google’a, bu bağlantılarla ilişiğiniz olmadığını bildirmiş olursunuz ve sitenize zarar vermelerinin önüne geçersiniz.

SEO’da En Çok Yapılan Hatalar Nelerdir Başka?

Bunların yanı sıra, şunlar en yaygın SEO hataları içerisindedir:

  1. Görsellerde alt metinler bulunmaması,
  2. H (yani başlık) hiyerarşisinin yanlış yapılması
  3. Yinelenen sayfa başlıkları, içerikler ve ürün açıklamaları,
  4. Site hızını optimize etmemek,
  5. Güncelliğini yitirmiş içeriklere yer vermek,
  6. Meta başlıkları, açıklamaları ve etiketleri gözardı etmek,
  7. SSL sertifikası, HTTPS protokolü gibi güvenlik önlemleri kullanmamak.

Sonuç

SEO’da en çok yapılan hatalar neler? Öğrendiğinize göre, sitenizde bunlar var mı yok mu diye gerekli kontrolleri gerçekleştirerek aksiyon almak için daha fazla beklemeyin!

 

SEO’da En Çok Yapılan 7 Hata” üzerine 1 yorum

  1. […] belirlemek için yapılan çalışmadır. Söz konusu kelimeler web sitenizin içeriği ve diğer SEO stratejileri için temel […]

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir